maj 27, 2007

Jag är ett mongo...








...åtminstone ibland. Jag har kommit på att jag kan klippa mig själv istället för att slanta upp 25 cheeseburgare hos frisören. Dåliga erfarenheter har gjort att jag har svårt för att lita på någon annan. Det går oftast rätt så bra innan det ska fintrimmas på sidorna. Okej, den här gången ska jag ta det lugnt, jag vill ha kvar en del av polisongerna och en fin rund kant som går över öronen. Bzzzt! Faan, inte nu igen. Efter första misslyckandet kvarstår bara att göra samma sak på andra sidan. Bzzzt! Helvete, nu måste jag ta ännu mer på andra sidan. Bzzzt!. Faaan!. Bzzzt!. Förbannade jävla... Bzzzt!. Tack vare det här ser jag nu också ut som ett mongo.

För ett tag sedan laddade jag hem Bloc Partys senaste skiva, Weekend In The City. Något som jag inte lagt märke till förrän i onsdags var att skivan jag laddat hem hette "instrumental". Är det därför dom aldrig sjunger något? Finns det en vanlig version av skivan? Ja se på tusan, det fanns det visst.

Jag läste i Aftonbladet att en 16-årig tjej fick 1.9 på högskoleprovet. Jag fick 0.8 första gången och 0.9 den andra. Det känns allt annat än bekvämt.

Tankspriddheten gör att mongokänslan infinner sig oftare än vanligt. En gång lyckades jag ställa mjölken i skafferiet utan att reagera. Mamma frågade varför mjölken stod i skafferiet, jag hade inget bra svar.

Tillägg 28/5: Jag skulle fixa nytt pass idag. Det gick sådär. Längden hade jag ingen koll på men drog till med 183 cm, under fotoproceduren tog det tre försök innan det blev godkänt. Någon inövad signatur har jag heller aldrig haft, jag skriver bara så att man ser ett J och ett P, resten är krumelurer. Jag kunde lika gärna heta Jörgen Persson. Eller Joppe Palmkvist. Till sist tog jag fel dörr när jag skulle ut och givetvis satt det en hel del folk och väntade. Precis när man har insett sitt misstag och slutat rycka frenetiskt i fel dörr går tiden väldigt sakta och känslan av när regnet återigen piskar mot ansiktet är minst sagt befriande.

Egentligen gillar jag inte att använda ordet mongo men det är svårt att låta bli, det låter ju så roligt. Jag ber om ursäkt till alla som tar illa upp (as if).

Inga kommentarer: