januari 13, 2008

Lyckat

I fredags var jag för andra gången på återbesök hos Handkirurgiska mottagningen. Jag har en egen mapp där nu. Tyvärr var det ingen sexig sjuksköterska i åtsittande dräkt och latexstövlar som tog emot mig. Jag börjar nästan tro att den typen av sjuksköterskor är en myt. Nåja, en av lärarna frågade lite skämtsamt hur de skulle klara sig utan mig under tiden jag var borta.

När jag kommit tillbaka från mina två frånvarotimmar och på sedvanligt sätt virrat runt i köket stod jag där med följande facit: En knäckt diskborste och två glas som krossats över en gästs bricka.

Hur de skulle klara sig utan mig? Svar: Ganska bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan inte lyckas jämt...
Du kommer bli en kalasbra kock, Just go for it!

jonas sa...

Om jag lyckades jämt skulle jag ju inte ha något att skriva om :)

Självklart kommer jag att bli en kalasbra kock. Och du kommer att bli en kalasbra journalist som reser runt i världen och intervjuar stora ledare. Eller nåt.