januari 01, 2008

Tvåa nolla nolla åtta

En ny kalender, en dag mindre i februari och en ny säsong med Bingolotto. Jag har en vag känsla av att 2008 kan bli ett av de bättre åren hittills. Inte på grund av att Bingolotto börjar igen, det har jag ju inte spelat sedan slutet av 2007. Nej, känslan sitter i något annat. Personlig utveckling kanske? Eller de förutsättningar som erbjuds. Jag hoppas att jag är vis nog och tar vara på dem. Ett nytt år i sig förändrar inte särskilt mycket, siffrorna är bara en påminnelse om vart vi befinner oss i livet.

Men passionen som fanns där tidigare har sakteligen letat sig tillbaka. Glöden ligger i det kreativa, skapandet. Matlagning, kläder, skriva, fotografera. Oavsett vad det gäller så är det vägen till slutresultatet som är mest givande. Egentligen spelar det ingen roll om det jag gör suger, åtminstone försöker jag inbilla mig det. Det stämmer såklart inte. Jag utgår ifrån att allt jag gör suger. För det gör det, i jämförelse med de bästa. Och det är där jag vill vara.

Inga kommentarer: