augusti 11, 2008

Slutprovsbonanza!

Jag andas mat just nu. Luktar mat. Lagar mat. Kolla på matprogam. Läser böcker om mat. Pratar om mat. Skriver om mat. Kolla på bilder med mat. Drömmer om mat. Äter mat. Och konstigt nog så känner jag mig mer motiverad än någonsin. Trots att jag egentligen inte vill. Eller borde vilja. Jag förstår inte varför men det är väl dumt att analysera för mycket. Det går lite i perioder och just nu är det en bra period även om framtiden är oviss och osäker.

Här nedan bjuder jag på ett smakprov från mitt slutprov (ofrivillig ordvits), skriver troligtvis mer om det i matbloggen någon gång:

FÖRRÄTTER

Sesampanerade pilgrimsmusslor fyllda med Särsö-äpplen, serveras med fikonsallad och vaniljskum

Stekt ankbröst på grillat bröd med apelsinbräserad endive, rostade pumpakärnor och honungsvinägrette

Ölmarinerade tigerräkor inlindade i rökt bacon med parmesangratinerade krutonger och avocadocoulis

Kronärtskocks- och chevréagnolotti, smörstekt karljohanssvamp, konjakssås

Fänkåls- och ingefärssoppa, ricottakräm och valnötsbröd med inslag av äpple

1 kommentar:

hatcho sa...

Åh, det låter gott! Alla dom ingredienserna!
Min måltid idag: gårdagens kycklingsoppa, där köttet var slut, mixad till slät sloppa. (!) OJ, det blev visst fel, eller ...
Tillbehör: lammfärs stekt med lök och grönkål. Ingen delikatess som din meny, men rätt gott och MÄTTANDE. Såg nämligen ett program på Discovery Science, att en måltid mixad till soppa (sloppa) håller en person mätt längre tid.