april 27, 2007

no pain, no go, my name is not ivanhoe

Yay! Nu känner jag motgångarnas vindar blåsa igen. Omtenta i Kommunikationsteori II den 16 maj och omtenta i Personlighetspsykologi den 1 juni. Det ger väl sisådär 1000 sidor att plöja igenom samt en skön PM-uppgift i sista delkursen. Självklart har jag heller inte sökt något sommarjobb eller ens börjat med körkortet. Men om man bara skjuter upp allting tillräckligt länge så löser det av sig självt. Hoppas jag.

Och samtidigt som jag klagar över mina banala I-landsproblem blir kvinnor och deras döttrar våldtagna i Kongo:

"Thousands of women had been raped so brutally that they had fistulas. They wandered into hospitals soaked in their own urine and feces, rendered incontinent by their injuries."

"It's hard to listen, it's very hard to see them—children without vaginas, without rectums, their bladders destroyed. "

"They were kept tied to trees except when they were doing domestic chores or being raped. Their mothers were raped in front of the girls."

http://www.msnbc.msn.com/id/15704030/site/newsweek/

En sjuk värld? -Jomenvisst.

Och nu gjorde jag dessutom något väldigt klyschigt. Pratade om I-landsproblem och jämförde med tredje världens våndor och grymheter som ingen ändå kan relatera till. Usch så förutsägbart.

Inga kommentarer: