juni 28, 2007

Den påklädda kocken



















Till skillnad från Den nakna kocken föredrar jag att laga mat påklädd, det känns mer rätt så. Givetvis ger nakenheten en fördel om man råkar kladda ner sig men det räcker inte riktigt. Alldeles här ovanför synes bilden av en hemlagad pizza. Ingredienserna består typ av nötfärs, skinka, italiensk tomatröra, champinjoner, ost och färsk oregano. Kan med fördel även serveras med gräddfil om någon fått för sig att krydda nötfärsen lite för mycket.

Så vad handlar allt det här om då? Jo, matlagning förstås. Jag har redan blivit tillfrågad om jag är bög för att jag haft tighta kläder och för att jag inte har någon flickvän så jag kan lika gärna ge mig in på matlagning också. Det är ett intresse utöver allt det andra som ligger en aning fördolt och undangömt. Därför tänkte jag introducera en ny avdelning här som ska fyllas med recept. Någon gång i framtiden alltså. Färska kryddor är mitt tips för dagen. Det är som skillnaden mellan nybakade bullar och bullar som legat i skafferiet några veckor för länge.

Här nedan huserar en bild på thailändsk kyckling med cous cous-tjosan. Innan så var det egentligen fyra kycklingfiléer upplagda på ett stort fat med cous cous-tjosan. Det sistnämnda består av persilja, koriander, citronmeliss, rödlök, citronsaft, cashewnötter, gurka, tomater, olivolja och cous cous. Kycklingen penslas med en röra bestående av färsk ingefära, vitlöksklyftor, chiliflarn, flytande honung, havssalt och svartpeppar. Piece of cake! But not cake like a cake, more like...food.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du bör kanske satsa på att söka jobb som kock

jonas sa...

Haha ja, jag har hört Viking letar efter en ny pizzabagare.

Anonym sa...

Greate pieces. Keep posting such kind of info on your page.
Im really impressed by your blog.
Hey there, You have performed an incredible job.
I'll certainly digg it and individually recommend to my friends. I am sure they will be benefited from this web site.

Feel free to surf to my webpage - http://gto120dlaocm402mfos02.com