oktober 31, 2007

Godkänd

Jag blev lovordad av lärare och godkänd av Arbetsförmedlingen, så nu väntar ett år fyllt med stekos och straffkommenderingar till Renseriet. Jag går upp klockan 0500 och kommer hem vid 1730 vilket förklarar den minskade aktiviteten här på bloggen. Dessutom har jag gått med på att bli skribent hos en hemsida för ungdomar. Nu fattas det bara att jag börjar med boxning också men som vanligt är det nog bäst att ta en sak i taget.

På måndag börjar utbildningen officiellt som först består av 20 veckors grundutbildning i storkök samt á la carte. Sedan är det dags att välja inriktning och nu finns även möjligheten att välja en asiatisk inriktning, något som nästan känns lite lockande. I disken jobbar en man med stort B som har gjort en indelning över vilka lag i Elitserien som han hejar mest på. Han är som en väldigt seriös femåring instängd i en vuxen kropp och är en sådan där person som är omöjlig att tycka illa om.

Mitt i allt ståhej kan vackra hondjur skådas, ståendes vid vattendragen för att locka till sig blickar från mindre vackra handjur. Syftet tycks ofta vara att få dessa handjur att skära sig själva i fingrarna när blickarna vandrar iväg. Lyckligtvis har jag inte fallit offer för detta tilltag då jag tidigt genomskådade deras utstuderade plan. Istället smyger jag runt i bageriet och tjuvtittar mellan hyllorna samtidigt som jag kyler ner mig i svalen för att inte väcka några misstankar. Genialiskt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad är det för hemsida för ungdomar?