oktober 17, 2007

När jag var liten...

...så trodde jag att:

Lasermannen hade gått runt och skjutit folk med lasergevär.

syrefattigt blod var blått.

handbromsen i bilen var en slags bromskloss som kördes ner i marken.

Afrika var ett land.

bussens stoppknapp var kopplad till bromsarna och att bussen skulle tvärnita om man tryckte på knappen.

...käkade jag röda godisar för att få superkrafter. Gröna och gula godisar blev man svag av.

...brukade jag låtsas att det stack ut ett långt svärd från bilen som kapade av alla vägstolpar.

2 kommentarer:

Andrea sa...

När jag var liten trodde jag på allvar att man var tvungen att ducka när man åkte bil under en bro, annars kunde man slå i huvudet. Familjen spelade med, så det måste sett ganska dumt ut att alla i bilen duckade när vi åkte under en viadukt :p

jonas sa...

Haha, vad sött. Jobbigt om man måste åka i en lång tunnel.