maj 13, 2008

Frågor om livet #4

Jag har alltid undrat om det finns någon hierarki bland busschaufförer. Är de som kör i stadstrafiken coolare än de som kör i landsortstrafiken? Eller är det chaufförerna av långfärdsbussar som är de riktigt coola snubbarna? Och finns det någon slags idoldyrkan hos "den stora massan" av busschaufförer? Som vanligt har jag inget bra svar. Det är svårt att komma busschaufförer in på livet, vilket i och för sig inte är så konstigt med tanke på att de kör buss hela dagarna. Någon måste ju göra det också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Långfärdschaufförerna har absolut det coolaste jobbet, det satt jag och "min" chaufför och talade om en morgon, de får komma ut och se mer, än den avgränsade staden med sina trafikljus och betongbyttor. Ju längre färder, desto bättre. Lyckas du komma med någon buss, relativt tom, se efter om denne chaufför må vara lika pratglad som min, du kan få en fantastisk historia ur ett mycket annorlunda perspektiv.