maj 10, 2008

Mat bygger på känslor, right?

Jag tror att jag äntligen har hittat en finstämmig definition av känslan som jag vill att mitt slutprov ska genomsyras av. Det ska vara som ett rått, svettigt knull med en nerdekad trebarnsmamma, men istället för ett sjaskigt motell i utkanterna av någon landsortshåla, så sker det i en sagolikt vacker bröllopssvit med utsikt över Venedigs alla kanaler. Jag vet att det inte riktigt är min stil och att jag inte har någon erfarenhet av nerdekade trebarnsmammor. Inga andra mammor heller för den delen. Men, när jag väl har fått en idé på hjärnan så kan jag inte släppa den. Det är du och jag nu, kära idé. Tillsammans ska vi slåss mot en omgivning fylld av människor som hånar dig och din skapare. Det skiter vi i. Oavsett åsikter ska jag klamra mig fast vid dig som en trotsig femåring, och ignorera bättre vetande människors inlägg. För det är trots allt det jag är bäst på. Det, och att tillbringa dagarna i horisontallläge.

Inga kommentarer: