maj 25, 2008

Mors dags-present

Egentligen gillar jag inte allt vad Mors- och farsdagar heter. Tanken är förvisso god, men dessa dagar har precis som många andra dagar blivit alldeles för upphaussade. Dock kände jag mig ändå tvungen att klämma fram något. Så jag lagade mat.

Citronmarinerad fläskytterfilé med stekt färskpotatis, timjansås, vitlökskryddad vitkål och smörkokta morötter + rabarberparfait till dessert.

Den skulle förmodligen inte vinna något hälsopris, men hej, det är ju söndag. Fast jag ska nog ändå ta en promenad. Det skadar ju inte liksom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ingen aning om vad fläskytterfilé eller rabarberparfait är för något, men herregud så gott det lät och herregud så hungrig jag blev! Åh.

Mammsen kan nog inte ha blivit annat än glad? :)

jonas sa...

Oh ja, hon är glad så länge hon slipper laga maten :).