maj 10, 2009

Jonas Blund

Vaknade vid 12. Var i full färd med att planera min resa på skidor genom en tunnel för att komma till ett magiskt slott. Insåg efter ett tag att det måste varit en dröm. Fötterna värkte och tummen sved, den pryddes av en vattenblåsa stor som en svensk enkrona. Jag brände mig visst igår. 61 timmar stod det på stämpelkortet för den här veckan. Skönt med en mjukstart på min månadslånga karriär som hotellkock.

Nu är jag i färd med att kontakta min hjärtevän för att se om hon fortfarande står kvar. Det börjar bli blåsigt där bak, när jag går in för att jobba sjätte helgen i rad. Det är ingen passion, inget kall, bara ren idioti.

2 kommentarer:

hatcho sa...

Hej Jonas! Skidtunneln i Sunne landar inte i ett magiskt slott, men imponerande ändå! Jag tog "kortografier", när jag var där förra våren. Finns någonstans på min blogg. Känner du igen dig? Ha' det bra och var rädd om hjärtevännen! önskar hatcho

jonas sa...

Haha, nej skidtunneln i Sunne har jag ingen erfarenhet av, men det är mycket möjligt att det finns vissa likheter. Givetvis ska jag vara rädd om hjärtevännen. Simma lugnt!