april 13, 2008

Bloggar som bloggar om mig

Jag har svårt att se mig själv som en bloggare. Jag pratar inte om det och ingen i min familj vet om det. Samtidigt kan jag inte påstå att jag inte vill bli läst. Men även om bloggandet har exploderat är det ändå lite tabu. Egentligen är det inget som jag borde hålla på med, inte med det kön som jag har tilldelats och särskilt inte i min ålder. Det är nästan lika illa som om jag skulle ha knypplat. Jag borde tänka mer med "kuk-i-kukuret" och ha intressanta konversationer med diverse toalettstolar klockan 05.30 under helgdagar. Enligt mediebilden av en testosteronstinn tonåring vill säga. En bild som jag har svårt att leva upp till. Eller rättare sagt inte har någon lust att leva upp till. Möjligtvis ett litet mellanting. Men bara litet.

Och än en gång har jag lyckats vrida en text åt helt fel håll. Jag ville ju bara tacka två hyfsat reko människor för deras länkar och kommentarer. Tack! (fast officiellt sett ställer jag mig likgiltig till dylika uppmuntringar).
------------------------------

Här har ni en blogg fylld med inlägg som är underhållande och klockrena! Jonas blandar hej vilt mellan allvar och humor, hans eget liv och roliga utklipp. Det här inlägget fick mig att fastna. Håll i hatten, för här är en blogg som kommer få era smileband att åka upp till öronen!
-Fröken Ajax

Kalle motiverar: "Jonas går från klarhet till klarhet. I sitt Blog By Kalle-liknande sätt att driva med sig själv och sina tillkortakommanden hittar han en ton som är fantastiskt underhållande. Han tillhör kategorin bloggare som stundtals har långa intervall mellan sina poster. Dock är hans rakt-på-sak-het värd att vänta på. Så även de djupa inlägg som får en att skrapa på bottnen av sin egen kreativitet. Mycket väl värd en RSS-addering."

-Blog By Kalle

3 kommentarer:

Anonym sa...

Se, du kom ju på något :)

& när jag såg det inlägget trodde jag först att det var din unge - men I guess not, efter att ha fortsatt läsa? :P

jonas sa...

Mjae, det där med barn hade jag nog tänkt att vänta lite med. Men jag skulle inte ha något emot att utrusta min unge med en dylik t-shirt :)

Anonym sa...

You're welcome, big guy. (It felt like a big guy-moment)