april 23, 2008

Jag har inga trosor på mig idag

Nepp, jag har faktiskt inte det. Om ni trodde något annat så vill jag nog inte veta vad som rör sig i era huvuden.

Imorgon är det sista dagen i köket på två veckor. Vi har näringslära och sedan en serveringsvecka där vi får lära oss lite om hur det går till ute i restaurangen. Det känns lite dumt, man kommer liksom av sig. Dessutom börjar det bli dags att skärpa sig för min del. Det är ju trots allt en individuell utbildning och vi konkurrerar inom samma yrke, då gäller det att ha en "edge" som alla hippa pojkar säger.

Nästa fredag ska vi spöa fordonsutbildningen i brännboll. Våra lärare har redan gjort i ordning en plats till den åtråvärda pokalen. Via en gedigen granskning av motståndarna kan jag konstatera att det är skönt att vi inte ska spela rugby. Eller brottas.

Inga kommentarer: