april 18, 2008

Heliga makaroner och farliga korvar

Den här veckan har varit väldigt konstigt. Jag vet knappt vad jag har gjort i köket och än mindre vad jag ska göra nästa vecka. Men jag vet att irritationsmomententen börjar krypa fram allt mer. Gamla slitna ångvältar utan taktkänsla kan få den mest gladlynte pajsare ur spel. Två fräscha puréer har jag i alla fall lyckats laborera fram. Tyvärr passar de inte riktigt ihop med det något fragila koncept som jag hade tänkt att mitt slutprov skulle omfamnas av(se vilka svåra ord jag kan!).

På tisdag är det matmässa i Älvsjö. Mässor är förstås lika med gratis grejor. Och här snackar vi skitstor mässa, ett himmelrike för den fingerfärdige. Men jag har inte hittat någon bra väska ännu. Smidig och rymlig är två nyckelord vad gäller mässmässiga väskor, något som erfarna mässbesökare givetvis har koll på. Synd bara att jag inte riktigt har koll på var jag har lagt min biljett. Hädanefter ska jag limma fast alla viktiga papper i pannan.

Inga kommentarer: