april 04, 2008

Nattuggla

Fyra kvällar och många hamburgare senare är jag åtminstone några erfarenheter rikare. Man har till exempel inte så mycket att säga till om när kökstelefonen ringer och det visar sig att polismästaren är sugen på en wienerschnitzel. För 81kr. Någonstans kan jag tycka att det är lite charmigt. Ungefär som när restaurangchefen, på frågan "Vet ni något om sällskapet ikväll?" svarar "Ja, en av damerna heter Bodil och kommer från Älvsjö men hon gillar inte analsex". "Fast det går ju att ändra på".

Min insats i köket har väl inte varit direkt extraordinär men jag har å andra sidan mest lagat barmat. Dock är enkelheten icke att förakta. Jag har trots allt blivit lite avtrubbad vad gäller beställningar och dessutom börjat förstå hur man jobbar rationellt i restuarangkök.

Vad gäller min eventuella medverkan vid Noramarken får jag se om jag orkar ta tag i det hela. Ett telefonsamtal gav åtminstone lite hopp, men för att göra en anmälan måste jag ordna en egen firma. Och det kostar förstås pengar. Bollocks.

3 kommentarer:

Anonym sa...

enskiltfirma almost free

jonas sa...

Oh se där, jag kanske blandade ihop med F-skatt? The game is on then.

jonas sa...

meh,1000 pix kostareju. och jag har inte ens något namn på g.