juni 26, 2008

Ekonomi är inte min grej

Jag köpte mat idag som ska tillagas på lördag. Min mor fyller nämligen år då. Maten blev hyfsat dyr. Det var inte förrän jag höll parmaskinkan i handen som jag insåg att två hekto är ganska mycket. Och kostar sisådär 75 kronor. Oxfilén hamnade på ungefär det dubbla. Dessutom har jag färska grönskar, potatis och rödvin kvar att införskaffa.

Det bådar inte så gott inför framtiden när jag ska flytta hemifrån. Jag kommer att sitta och käka ekbladssallad och parmaskinka till frukost den första veckan. Middagen ska vi inte ens tala om. Till slut blir det potatissoppa med potatissubstitut och regnvatten. Great.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, Jonas då! Men om jag pröjsar boendet så kirrar du maten? Deal?

För jag har tummen mitt i handen och vet knappt hur pannkaksmix-pulver funkar..

jonas sa...

Hah, det låter bra! Då slipper jag hålla reda på alla jobbiga räkningar också. Men förvänta dig ingen frukost på sängen ;)