april 21, 2009

Clark Kent

Idag hämtade jag ut mina nya glasögon. Det var längesen som jag hade ett par, dom senaste krossades under en bakfull fot och sedan dess har linserna fått göra jobbet. Men det är skönt att vila ögonen ibland, dessutom har det rullat in lite pengar så det kändes som att tiden var inne.

När jag skulle hämta ut glasögonen skämtade den kvinnliga optikern om att "det var jag och Clark Kent". Glasögonbågarna råkar nämligen ha vissa likheter med dom som är karaktäristiska just för Clark Kent. Jag vet inte om jag ska ta det som en komplimang, men jag gillar Clark. Han är cool.

3 kommentarer:

SVARTHAJEN sa...

Den här bloggen är klockren! Länkar. Jag har nyss köpt glasögon också. Blev ett par pilotbågar. "För den som vågar"

Anonym sa...

Du är snyggare än Clark Kent!

jonas sa...

svarthajen: tack! tror jag. ja pilotbågar verkar alltid föreslås som "det roliga alternativet". lite "wild and crazy".

anonym: gud vad alla kommer tro att det är jag själv som har skrivit den kommentaren.