april 13, 2009

Dag 103 år 2009

Det är ganska många dagar. Vintermånaderna har flugit förbi och snart går vi in i sommarperioden. Jag har fortfarande svårt att förstå hur mycket jag faktiskt har tagit mig igenom. På knappt 50 veckor har jag gått från att vara total köksnovis till att arbeta som kock på ett helt okej ställe. Att tillaga oxfilé, ankbröst och lammracks kändes väldigt långt borta just då, innan allt satte igång. Meningen var att kockutbildningen skulle leda till ett jobb vid sidan av, och att krutet var ämnat för högre studier och skrivandet. Nu lagar jag istället mat mer än vad jag skriver och läser. Vart det slutar vet jag såklart inte. Och det vill jag inte veta heller, då försvinner ju meningen med resan dit. Men jag tar gärna lite färdkost.

2 kommentarer:

Sandra Ajax sa...

Det som är spännande med livet är att man inte vet vad som väntar! Du kommer nog hinna plugga och skriva och läsa :)

jonas sa...

Visst är det så. Ja förhoppningsvis är det några dagar innan allt är över :)