april 02, 2009

Sthlm!

Idag svänger jag förbi huvudstaden som bara ligger ett stenkast från min hemort. Det bör förvisso vara ett ganska långt stenkast med tanke på att tågresan tar ungefär sex kvartar. Dessutom har jag fått reda på att min båtresa ut i skärgården hamnar på två timmar t & r. Från början såg jag det mer som en rolig grej, men nu har det liksom blivit lite mer seriöst. Jag har även ett restaurangbesök att se fram emot, som en del av mitt icke existerande födelsedagsfirande. Le Rouge är mitt förslag, vi får se om det går igenom.

En intervju är redan avklarad med ett lokalt ställe i ny regi. Troligtvis blir det inga heltidserbjudanden med tanke på min ringa erfarenhet, och det däringa körkortet har kommit att bli ett allt mer reellt problem. Så går det när tummen sitter fast.

1 kommentar:

Sandra sa...

Hoppas det gick bra med intervjuerna! :)