september 22, 2007

...

4 kommentarer:

hatcho sa...

Hallå Jonas! Har läst din kolumn så här lite i efterskott. Jag har varit alltför feg, för att beröra ämnet rondellhundar!!! Du skrev bra om det, och jag blev lite matt av andreas kommentar. Du uttryckte dig bra, men menar hon, att bara för att kristendomen har konstiga idéer, så skall dödsdomar uttalas över dem, som misskrediterar "Jungfru" Maria?
Varför blanda bort korten, istf att tala klarspråk? Min respekt till dig, som vågar uttala en mening!/hatcho

jonas sa...

Jag är nog också lite feg av mig och vågar kanske riktigt ställa mig bakom en tydlig ståndpunkt. Men ämnet religioner kommer absolut att beröras mer i framtiden, ur ett mer generellt perspektiv.

Nej, jag tror nog att andreas kommentar var av ren skämtsam karaktär och endast reflekterade över jungfru Maria som den oskuldsfulla mamma hon var.

Å andra sidan kan man förstås aldrig räkna med att kvinnor ska tala klarspråk ;)

hatcho sa...

Hoppsan! Där kom en liten fördom om kvinnor!
Såg att du scannat in klipp från tidningen. Kul!
Det doktoreras ofta idag om självklarheter, som vi andra redan räknat ut, men som måste bevisas.
VSB (vilket skulle bevisas) skrev vi på svarta tavlan, när en ekvation var uträknad! Gör dom det fortfarande månntro, våra skolelever?
Var inne på en sajt, där man diskuterade Danmarks nya policy, där man skall spara all kommunikation i näten. Den nya diktaturen, kallade bloggaren det. Där finns ett nytt ämne att diskutera!/hatcho

jonas sa...

Haha, jag har inte så stor koll på dagens skolelever men det är inget som jag har upplevt själv. Ja den nya övervakningen i samhället är helt klart ett intressant ämne även om jag inte är insatt, men jag antar att Sverige har liknande planer.