september 24, 2007

Jakten fortsätter...

...dock har den hittills varit väldigt fredlig. Vi har visserligen ett gevär i garderoben, men tyvärr är det ingen i familjen som har licens för det. Vilket betyder att det bara skulle orsaka massa intriger och hårdare straff om jag, gud förbjude, råkade hota en arbetsgivare. Därför låter jag än så länge bli med det. Den här veckan har jag dessutom en intervju inbokad samt ett möte. Egentligen är väl mötet också en intervju men eftersom mannen jag ska träffa kallade det för ett möte så vill inte jag vara sämre.

Jag är inne på det här med telemarketing igen. Förra gången gick det inte så bra men nu har jag lite mer kött på benen. Med andra ord vet jag att det enda som räknas är att blåljuga. Jag var inne på den linjen redan från början men jag kände mig ändå tvungen att klamra mig fast vid min idealiserade världsbild. Och som vanligt gick det åt skogen.

Mötet gäller en praktikplats som webbdesigner. Det låter betydligt mer lockande men tyvärr så ger det inte särskilt mycket deg i fickorna. På lång sikt kan det förstås vara vettigt med en referens från den branschen men på kort sikt vill jag bara ha pengar. Helst mycket. Och med sju timmars arbetsvecka.

Inga kommentarer: