september 09, 2007

En av de 300 har en liten penis

Nu sänks ribban en nivå men jag såg just filmen "300" samtidigt som jag vältrade mig i hostattacker (hostattackerna är egentligen irrelevanta). De 300 består av 300 extremt vältränade män som skulle få Zeb Macahan att börja gråta och springa hem till mamma om de så bara sträckte fram en hand för att hälsa. Någonstans på internet har jag läst att 1/200 män lider av syndromet mikropenis (och nej, jag googlade inte upp det för att leta efter sympati eller bot). Om man vill vara realistisk och tråkig går det förstås inte att applicera statistik hur som helst och tro att den ska stämma. Men, om vi struntar i det och leker med tanken att en av dessa extremt vältränade män lider av syndromet mikropenis blir det genast roligare.

Det blir en triumf för alla som inte är lika vältränade, snygga, modiga och manliga. I alla fall tills de ställs öga mot öga med denna extremt vältränade spartan som har en extremt liten penis. Då hjälper det inte om det finns en batong i byxorna. Vilket det nog heller inte gör, troligtvis är den alldeles medelmåttig. Och skyddas endast av ett par klena armar som på sin höjd har bråkat lite med flugor.

Inga kommentarer: