mars 29, 2008

Att skala lök är som att klä av Peter Harryson...

...hur mycket du än snoppar av så kommer du ändå att börja gråta. Förresten, nästa vecka jobbar jag kväll. Det har jag i och för sig gjort förut också men nu känns det mera på riktigt. Vilket det förstås är. Skolan blir lätt som en trygg institution och är även betydligt lugnare. Dessutom får vi inga roliga bongar i skolan, bara stressade lärare som skriker och viftar med händerna.

På måndag ska jag ringa till en snubbe som är ansvarig för den årliga marknaden i Nora. Jag vill sälja mat där men har ingen aning om hur mycket man kan styra själv över vilken plats man får. Eller om det ens finns några kvar. Fast det är det bäst för honom att det finns, jag vet ju trots allt vart han bor (egentligen vet jag inte det, men säg inget).

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vad ska du laga för mat?

jonas sa...

No idea. Får se hur det blir med plats först. Kycklingspett, hemgjord hamburgare, minipizza och sallad med rostad färskpotatis är det som ligger på idébordet just nu.