mars 21, 2008

Mat i påsk

Gissa vem som får stå för påskmaten? Moi. Till stor del i alla fall. Focaccia, honungsmarinerade kycklingspett rullade i kokos, broccolipaj med ädelost, köttbullar samt vaniljbavaroise med blåbärsgele och chokladflarn står på menyn.

Ni vet hur det brukar pratas om att matlagning är kvinnogöra och att det ses som något bögigt om killar ägnar sig åt det? Well, ibland kan jag faktiskt hålla med. Till exempel om man drar på sig ett skräddarsytt förkläde med paljetter och bakar bullar samtidigt som "Savage Garden" strömmar ut ur högtalarna. Annars är det många gånger raka motsatsen, på både gott och ont. Jag är inte särskilt hårdkokt, det ska erkännas men jag har ändå lärt mig att se objektivt på saker och ting. Och vad musiken anbelangar är det snarare "Slayer, "In Flames" och "Dimmu Borgir" som tränger in genom mina trumhinnor när det vispas i grytorna. Något som också är på både gott och ont.

2 kommentarer:

Anonym sa...

More Darren Hayes to teh people.

jonas sa...

Jag låtsas som att jag inte läste det där.