mars 16, 2008

Praktikdags!

Snart är det dags för mig att pröva mina vingar ute i den riktiga världen. Den första praktiken blir på ett hotell modell större med tre restauranger. Självklart börjar jag kl 08.00 annandag påsk, samma dag som mitt räkneverk i livet har bestämt sig för att byta ut en nolla mot en etta. 21 år. Det känns både overkligt, skrämmande och likiltigt. Men nog om det nu. Jag ser fram emot att få prova på det här yrket mer på riktigt för att se om det är något som jag kan tänkas känna mig bekväm i på sikt. I och för sig är det lite sent att ändra sig nu. Kvartsamtalet i skolan gick faktiskt bra och jag sades kunna bli urduktig om jag bara fortsätter i samma takt. Årets kock 2012?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske den nya "nakne kocken"... :P

jonas sa...

Jag kan bli den "nakna kocken" bokstavligt talat. Någon måste ju vara först liksom.