mars 15, 2008

Tack för att du inte snor mina kalsonger!

Jag vet inte om det är ett småstadsfenomen men det händer ofta att folk vinkar till bilister som stannar vid övergångsställen. Visst inser jag det hövliga i en sådan gärning men det är sällan jag gör det själv. Möjligtvis om det är sol ute. Det är ju för sjuttsingen lag på att stanna vid övergångsställen. Åtminstone när en gångtrafikant känner för att passera. Inte för att alla gör det. Stannar vid övergångsstället alltså. Men ändå. Ska jag behöva tacka alla människor som passerar mig för att de inte lemlästar och våldtar mig också? (i vilken ordning själva lemlästandet och våldtäkten sker beror nog mycket på hur förövarens perversioner ter sig).

3 kommentarer:

Andrea sa...

Tack för dagens skratt :D

Anonym sa...

Hm. Det är sant! Ändå vinkar jag till bilisterna som stannar.. Nollåtta är jag på kuppen också.

jonas sa...

andrea: Varsågod!

sandra: Du är ett undantag och gills således inte :).