mars 24, 2008

Birthday

Jag fick en...bärbar dator. Det kändes jävligt otippat. Några tröjor och kalsonger var det jag hade räknat med. De senaste åren har jag aldrig önskat mig något varken i julklapp eller födelsedagspresent. Och vad har funnits i paketen? Mobiler, MP3-spelare, hörlurar och kläder. Ett vinnande koncept månne? Fast jag är inte bortskämd eller så, oh nej.

Alltså, jag är ett år äldre. Och jag bryr mig inte särskilt mycket. Förra året gjorde jag kanske det. Jag kände mig stressad och efterbliven. Lite emo sådär, fast utan kajalpenna. Nu är det annorlunda även om inte mycket har förändrats rent konkret. Jag har i alla fall tagit tag i allt som jag vill förändra. Vilket i och för sig innefattar det mesta. Men jag är ju inte direkt lastgammal. Och fan, jag har en framtid. Om allt annat skiter sig kan jag laga mat tills jag dör.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis i efterskott :)

jonas sa...

Tack! Men det är faktiskt idag jag fyller år, fast snart är det ju igår. Nåja.