februari 13, 2009

Alla hjärtans eldprov

Snart är det den 14:e igen. Ni vet den där dagen som många killar gruvar sig inför. Vissa gruvar sig bara lite grann men ger upp och köper ett gäng och blommor och en chokladask på Statoil. En del får panik varpå tanken om att resa bort, göra sig okantaktbar hela dagen och skylla på kidnappning för att undslippa hela spektaklet framstår som ett sansat alternativ. Andra bokar bord på restaurang. Där jag jobbar. "Draken" har klargjort att dagen inte är något att fira så jag tror att jag sitter säker. Dessutom åt vi en brakmiddag förra helgen. Den 14:e ser alltså ut att bli ett eldprov. Fullbokat med många par som knappast är där för att hålla hårt i plånboken. Naturligtvis vill jag att allt ska bli så bra som möjligt. Om jag överlever kvällen jag kan ägna mig åt att erövra resten av världen.

Love grants in a moment what toil can hardly achieve in an age.

Inga kommentarer: