februari 09, 2009

Uppfräschad skrud med utvilad regi

Ja, det är jag som badar i diskhon där uppe. Det är diskbänksrealism i ett nötskal. Att bada medan man diskar. Genialt. Det är absolut inte så att jag har fått några men av att bada i diskhon, oh nej. Jag kanske känner mig obekväm i större bad och tar med mig några tallrikar för att slappna av. Annars är det lugnt.

Veckan som gått innehöll bland annat en hel del jobb och en sexrättersmiddag tillsammans med hon den där. Dessutom har jag börjat röra på mig igen. Jogga, löpa, springa och allt vad det heter. Min kondition är inte vad den har varit. Om den nu någonsin har varit något.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, så söt! Rationell mamma du har!

Häromveckan passade jag ett syskonpar, 3 och 5 år gamla. Den "lilla" hade blöja och sade själv till, att hon behövde byta blöjan. Urinet hade spridit ut sig på hela stjärten, så jag tog resolut upp tösen och satte henne på handfatet i badrummet och tvättade med ljummet vatten. Vad förvånad hon blev! Hon pekade på paketet med våtservetter, som hon redan tagit fram! Så gjorde ju hennes mamma! Hoppas att historien om stjärt-tvätten inte blev alltför dramatisk, när hon kom hem!!! Men jag skonade miljön, även om jag fick byta handduken!

Om bloggning: åh, detta dåliga samvete, som man får, när man inte uppdaterar sin blogg! Vad är detta för nytt tvång, som jag och DU har fått? Jag känner igen mig - har själv inte daterat upp mig sedan slutet november! MÅSTE göra nytt inlägg SNART!

jonas sa...

Hah jomenvisst! Barn kan vara lustiga ibland, och lite vatten där bak kan säkert vara trevligt som omväxling!

Tvång är såklart inte bra. Jag försöker hela tiden att ignorera uppdateringshetsen. Men ibland är det svårt.