september 14, 2008

Kaksi

Nu är det två veckor i skolan före slutpraktiken som håller på i dubbelt så många veckor. Praktikplatsen är spikad. Framtiden är fortfarande oviss. Just nu lever jag i nuet och inser att jag har en hel del kvar att göra på slutprovet. Jag kan villigt erkänna att min meny blev lite mer avancerad än vad jag hade tänkt mig, men samtidigt så känns det som att allt växte fram väldigt naturligt. Det är en av fördelarna med att tänka för mycket. Det är lätt att vara kreativ när man får tid på sig, däremot är det betydligt svårare att vara det på beställning. Jag vill gärna vrida och vända på allt flera gånger innan jag bestämmer mig för något. Men det är nog lite av en övningsgrej. Och jag är ju bara nybörjare i den här branschen. Med blöta öron och anspråkslös framtoning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snart dags att börja arbeta med ängen fc på heltid tror jag, det där med mat får nog vänta, jag tror nämligen att ängen fcs storhetstid snart är här.

jonas sa...

Ohh, och jag som trodde att Ängen FC blivit uppköpta av Liverpool. Då får jag genast ta en funderare över min tänkta framtid som kock. En aktiv roll i ett blomstrande Ängen FC smäller ju betydligt högre.