september 06, 2008

Recipe for disaster

Jag håller på med recepten för slutprovet just nu. Tjugo stycken närmare bestämt. Ingredienserna till varmrätterna består i genomsmitt av cirka 30 rader. Någonstans känns det som att jag har tagit mig frityrolja över huvudet. Samtidigt ser jag det som en utmaning. Det är ju tråkigt att spela säkert liksom. Något som dock är säkert är att det kommer bli en kaosartad stämning i köket när tre av rätterna ska tillagas. Inte för att kaos alltid behöver vara något negativt. Kaos kan bidra till inspiration och prestation, om man lyckas kontrollera det. Om jag ändå bara vore lika lugn som jag ger intryck av att vara.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jonas, du fixar det här! :)

jonas sa...

Bleh, du ska alltid vara så positiv. Men visst, jag har nog oddsen på min sida.