september 06, 2008

Tagen på sängen

Att bli tagen på sängen behöver inte alltid handla om barntillverkning. Det kan också innebära att man blir ställd. Lite rådlös sådär. Det händer mig ibland, när jag har tankarna på annat håll. Vid sådana tillfällen befinner jag mig inte riktigt i nuet. Om en polis stoppade mig på gatan i Nora för att gått mot röd gubbe skulle jag gladeligen betala böter. Trots att det inte finns några trafikljus där. Om någon försöker prata med mig nickar jag bara och hmmar glatt, utan att riktigt veta vad som har sagts. Oftast så fungerar det riktigt bra, förutom när det kommer en löjlig följdfråga som egentligen inte alls är nödvändig. Men hej, det är ju inte mitt fel. Och det sker aldrig när det gäller något viktigt, som när någon beställer laktosfritt käk. Då har jag koll. För det mesta.

Inga kommentarer: