september 28, 2008

School's Out...nästan.

Det har visst blivit ett litet glapp i skrivandet. Egentligen så har jag jättemånga textidéer som väntar på att bli nedskrivna. Jag har bara liksom inte tid just nu. Skolan är snart slut. Och jag jobbar fortfarande på slutprovet. Hittills har jag flyttat fram datumet för inlämning två gånger. Nu lovar jag inget utan siktar på att få in det någon gång i veckan. De där dagdrivarna i skolan som kallas för utbildningskonsulter har säkert ändå inte tid att läsa det.

Den här veckan och tre veckor framåt är det praktik som gäller, det vill säga arbete utan lön. Eller, jag får ju faktiskt mat. Och välbehövlig erfarenhet. Dessutom är det på många sätt skönt att komma ifrån skolan, även om jag saknar den lite. Fast praktiken ligger nog rätt i tiden, det är lätt att bli institutionaliserad och tappa greppet om verkligheten. Skolan är som en trygg oas där tempot och kommunikationen aldrig riktigt sätts på prov. Än så länge känns det som att det faktiskt finns en viss potential, men jag väntar med att vara kaxig tills jag har avverkat några kvällar.

Inga kommentarer: