november 11, 2008

Bokköp och barbesök

Idag begav jag mig till den stora staden som numera inte alls känns särskilt stor. I väntan på ett besök hos en eventuellt ny arbetsplats under jul svängde jag förbi Myrorna. Som vanligt möts man av den något unkna atmosfär som utmärker liknande anrättningar. Trots det kunde jag inte undgå att känna en viss värme. Människor från olika samhällsskikt samlas i en och samma lokal. Men jag såg ändå till att uträtta mitt ärende kvickt. Kokböcker stod på agendan och kokböcker blev det.

Nästa vecka ska jag provjobba två kvällar på ett uteställe som jag i vanliga fall är för ung för att besöka. Fast nu kan inga buttra vakter stoppa mig. In your face! Om jag lyckas behaga finns det många luckor under julen som ska fyllas. Det går alltså rätt bra för mig. Nästan lite för bra. Någonstans lurar det säkert en hake, det gör det alltid.

Escoffiers stora kokbok - Auguste Escoffier 30:-
Om den ärbara vällusten - Tore Wretman 60:-

Inga kommentarer: