november 13, 2008

Världens bästa julkalender

Kom igen, det är bara att erkänna, snart är det jul. Och eftersom julen går så fort är det lika bra att komma i julstämning redan nu. År 1991 vann Carola Melodifestivalen med Fångad av en stormvind. Samma år hette julkalendern i SVT Sunes Jul. Jag var inte särskilt gammal då, men som tur är kan man i dagens moderna samhälle ta igen sådant man missat. Därför förstår jag inte varför det fortfarande produceras en ny julkalender varje år. Det skulle räcka med att köra Sunes Jul i repris. Barn glömmer ändå så lätt. Nej nu överdriver jag lite förstås. Jag nöjer mig med att kolla på den själv varje år, istället för det nyproducerade tjafset.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaaaa, varför envisas de med att sända en massa dåliga julkalendrar? För det tycker jag faktiskt att det varit de senaste åren. Eller har det bara med att göra att man börjar bli.. ehum.. stor?

Anonym sa...

Åh, så jag håller med dig!

jonas sa...

sandra: äsch då, för stor kan man aldrig bli. Eller ja, jo...äsch nu blev det dumt.

anonym: Oh vad bra, en vettig människa!