november 25, 2008

Kaffemongon #2

Kaffe är en dryck som jag fortfarande har svårt att förstå mig på. Under de senaste veckorna har jag faktiskt tvingat i mig cirka två och en halv koppar kaffe vid olika tillfällen. Detta för att försöka hitta något däri som smakat gott. Jag har inte lyckats. Faktum är att varje gång det kommer på tal så handlar det om att lära sig att dricka kaffe. Vissa hävdar till och med att det skulle vara en betydande faktor i processen att bli vuxen. Uppenbarligen är det också en betydande del i den process som gör människor inskränkta. Och beroende av att deras världsbild bekräftas av likasinnade.

Kaffemongon #1.

5 kommentarer:

Anonym sa...

druckit vaniljlatte? :)

Anonym sa...

Sandra, det tror jag inte. Men Jonas är ju, så vitt jag vet, en man. Hoppas jag.

jonas sa...

Tihi, oops, jag har nog glömt att berätta en sak...eller..närå. Vaniljlatte har jag missat. Jag kan dricka vodka, absinth, guiness, gin eller vad fan som helst men inte kaffe. Men jag är man nog att inte göra en stor sak av det *klappar lite på bössan som sitter fasttejpad under stolen*.

Anonym sa...

Kaffe är faktiskt en giftig dryck, så lika bra att låta bli! Stå på dig Jonas, har du inte följt strömmen tidigare behöver du väl knappast göra det nu heller. Låt alla andra ha sin otäcka kaffe-andedräkt och fläckiga tänder.
Fast jag måste erkänna att Mocca inte alls är dumt, är ju bara som varm choklad med några droppar kaffe i, gott vid special occasions :)

jonas sa...

Eller hur, det är ju så tråkigt att bara flyta med. Men jag har nog inget val, jag tror att det är genetiskt. Och kaffe är helt okej i bakverk.