november 05, 2008

Dödsstjärnan - en enorm bögbastu?

Star Wars-trilogin har precis snurrat igenom min DVD-spelare för andra eller tredje gången i räkningen, och jag noterade nu en viss avsaknad av kvinnlig fägring hos den mörka sidan. Men det är också första gången som jag kommer i kontakt med trilogin sedan jag började blogga, vilket förklarar min numera bisarra tankeverksamhet.

Hur som helst, tillbaka till ämnet. Ombord på det stora svarta klotet, dödsstjärnan, befinner sig ofantligt stora mängder med klonade stormtrupper. Klonerna härstammar från prisjägaren Jango Fett, varför man kan argumentera för att de bör besitta vissa mänskliga behov. Sett till deras beteende och deras evinnerliga dumhet som tyder på att reptilhjärnan är den mest aktiva, kan man om man vill dra vissa slutsatser. Såsom att kejsaren tar den i tvåan. Och att dödsstjärnan i själva verket är en stor bögbastu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tror det är någon som fått för mycket fritid! *ler*

jonas sa...

Tss, kvalitetstid heter det faktiskt.