januari 07, 2009

Desperat

Dagen har kommit. Jag säljer mig till högst bjudande. Nää, förresten, jag säljer mig till vem som helst, oavsett bud. Nu sneglar jag till och med på jobb i Stockholm. Jag råkade också skicka iväg en intresseanmälan till en svensk firma som rekryterar kockar i England. Det var inte helt seriöst men jag vill prova mina vingar. Hur skulle det gå liksom? England? Då måste ju kjoltyget skaffa en webbkamera så att hon kan säga godnatt, eller skriva brev till Aftonbladets relationsakut. Fast det har hon säkert redan gjort. "Hej Linn Heed. Jag träffade en kille i somras. Just då var allt bra men nu verkar som att jobbet går före mig. När han väl är hemma så står han bara vid spisen, och när vi ska se på film vill han bara kolla på "Hell's Kitchen". Dessutom pillar han på mig. Är detta normalt? Ska jag behålla honom?".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte okej att använda synonymen "kjoltyget" på henne..Nixpix!

jonas sa...

Tss, om du bara visste vad hon har för sig när ingen annan ser!