januari 22, 2009

Musik som du inte trodde att jag lyssnade på



Feindflug (electro-industrial)
Feindflug spelar aggressiv instrumental musik med influenser från andra världskriget. Inte så romantiskt men desto mer adrenalineggande.
Feindflug - Roter Schnee


Meshuggah (progressive metal)
Ett svenskt band från Umeå, även dessa pojkar är väldigt aggressiva och hatiska av sig. Får Metallica att framstå som en gosskör.
Meshuggah - Future Breed Machine

Skinny Puppy (electronica-industrial)
Bandet härstammar från Kanada. Skinny Puppy är inte fullt så aggressiva men levererar ändå mycket energi och dynamik. Passar till kreativa stunder och slösurfande.
Skinny Puppy - I'mmortal

8 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag läst nästan hela din blogg, o jag tror tamefanimej att jag är lite kär i dig! :)

jonas sa...

Tack, tror jag. Det känns nästan lite häftigt med en bloggroupie.

Anonym sa...

Du glömde Ultima thule och Pluton svea, dina favoriter!

Anonym sa...

Visste hela tiden att du lyssnade på SÅN musik. Tss...

jonas sa...

Ni anonyma människor förvirrar och förargar mig. Pluton Svea? Nu känner jag mig förolämpad. Fast dom är bättre än Kevin Borg och Amy Diamond.

Anonym sa...

Och att det är fler än jag som är anonyma, vadfalls?! Haha

/Hon som brukar lämna anonyma inlägg

jonas sa...

I know. Helt sjukt ju.

Anonym sa...

Meshuggah är grym musik bara man lyssnar in sig på dem, som jag tror att många inte gör!