januari 18, 2009

Vinden har nästan vänt

Efter en något seg start på det nya året så är det dags att kavla upp ärmarna. Just nu är jag uppbokad i typ fem hela arbetsveckor fördelat mellan februari och mars. Dessutom är det på ett ställe där jag känner att jag faktiskt utvecklas. Och även om jag inte är helt entusiastisk över att ikläda mig rollen som mattant, så är jag numera bekväm med det. Om än bara enstaka timmar.

Oh, förresten, igår blev jag inringd akut och var således tvungen att dissa fruntimret ännu en gång på grund av jobb. Mitt försök till att kompensera med bullar och praliner har istället lett till misstankar om att pralinernas närvaro är mer uppskattad än min. Därför har jag nu bestämt mig för att gjuta praliner med mitt sockersöta anlete på, så att fruntimret inte kommer undan.

Inga kommentarer: