januari 01, 2009

Ojämnt årtal

Nu är årtalet ojämnt igen. Jag tycker att ojämna tal låter mycket coolare än jämna, men jag lägger ingen större värdering i det. Om allt blir som jag har tänkt mig så har 2009 stor potential att bli det bästa året hittills. Tyvärr har jag ingen plan, bara målsättningar som ligger där framme i horisonten och väntar på att nås. Det är det gamla vanliga och trötta, som typ jobb, körkort och lägenhet. Kanske någon resa också. Och lite personlig utveckling, det är nog dags att bli mer utåt än inåt för att kunna ro allt i hamn.

Årtalet är inte det enda som är ojämnt. Världsekonomin liknar ett sargat månlandskap. Israel gasar på mot Gaza, Somalia är i det närmaste laglöst, Zimbabwe plågas av koleraepidemi och Irak känns fortfarande inte helt okej. Å andra sidan har världen sett mörk ut även föregående år, det var mest en utfyllnad. Det viktigaste är ju att vi här bak i bilen har det bra.

Inga kommentarer: