augusti 27, 2007

Hänt i Nora















Vårat kära torg har ännu en gång förärats med en ny pizzeria. Vissa spekulerar i att pizzerian egentligen inte är särskilt ny utan att ägandeskapet byts inom familjen efter varje konkurs. Detta är dock ingenting som har bekräftas av en oberoende part. Skylten ser ut att vara ett gediget hantverksarbete men oturligt nog har namnet blivit särskrivet. Troligtvis var det företaget som tillverkade skylten som gjorde fel och inte de som beställde den.

Intressant är också substantivet "Grill" som står längst till vänster nedanför namnet. Räckte det inte med att proklamera grillkunskaperna i namnet? Eller erbjuder de någon form av självgrillning månntro?



















Gubben i den här bilen var allt annat än handikappad. Han såg mer ut som en speedad Loa Falkman. Jäklarns vilka böter han skulle ha fått om jag hade varit lapplisa. Tur för honom.

Och by the way, klockan 14 idag levererades tre svarta säkerhetslådor med glasögon i till Synsam. Killen som levererade lådorna var ensam och såg hyfsat obeväpnad ut. Jag vet inte om leveranserna sker efter ett mönster men om någon letar efter en stöt kan det vara värt att kolla upp.

3 kommentarer:

Anonym sa...

En till pizzeria? Oh my god säger jag bara.. Som om vi inte har tillräckligt, vart är världen på väg?

jonas sa...

Ptja, den har väl funnits där sedan i våras men verksamheten har slutat i konkurs ett par gånger. Viking har ju faktiskt gått ner sig lite nu, så det är inte omöjligt att det finns en marknad. Men det känns som att jag borde ha bättre saker för mig än att analysera pizzerior. Vilket jag också har.

Anonym sa...

Haha äsch då.. Någon måste väl göra det också ibland :P Det är bra, för hade helt klart missat det där. Så nu kan jag hålla mig uppdaterad utan att behöva åka till Nora i onödan bara för att se vad som hänt på senaste..