augusti 07, 2007

Påhälsning

Imorgon kommer min faster på besök tillsammans med sin man. Det är inget fel med det, oh nej, de är jättetrevliga och allt det där. Det var ju ett tag sedan vi sågs liksom. Men, som vanligt är det ett antal givna frågor och ämnen som måste avhandlas. Vad gör jag nu? Vad har jag gjort hittills? Har jag någon flickvän? Vad ska jag göra senare? Hur ser framtiden ut? Och som vanligt har jag inga bra svar att komma med. Helst skulle jag vilja kunna berätta om att jag minsann har ett fast jobb, att jag har en lägenhet på gång, att jag har en flickvän och att jag har en alldeles fenomenal framtidsplan. Det kan jag inte. Det blir mest en lång tystnad efter besvikelsen över mina svar och ett par ansträngda leenden.

Om någon av dessa frågor inte kommer upp lovar jag att lägga ut en bild på min fot. Naken.

2 kommentarer:

Andrea sa...

I know the feeling. Nästa gång någon frågar alla de där jobbiga frågorna som får mig att känna mig som ett stort jävla misslyckande ska jag svara "Jo, jag har allt skaffat jobb. Jobbar på Industrigatan i Malmö som prostituerad, och jag har en underbar pojkvän som också är min hallick. I framtiden funderar jag på att starta karriär på Samhall". Då kanske man slipper de där frågorna till nästa gång? ;)

jonas sa...

Haha, ja det är ju också en idé. En ganska bra sådan faktiskt. Jag får kika lite på hur det går till att bli munk, då skulle jag ha ryggen fri när det gäller det mesta :)