augusti 30, 2007

Svacka

Jag har gått ner mig totalt nu vad gäller skrivandet. Jag har säkert ett tiotal påbörjade texter men allt som jag försöker med misslyckas bara. Tycker jag då. Känslan av att vara totalt värdelös har kommit tillbaka igen. Kraven har skruvats upp ett snäpp, det är dags att slut dalta. Och som situationen ser ut nu blir jag hemma i minst ett halvår till. Min kära mor har dragit på sig en skada i ryggmärgen och ska opereras vid ett akademiskt sjukhus. Tre månaders konvalescenstid. Jomen hejsan. I och för sig har jag fortfarande inget jobb kan därför heller inte flytta hemifrån. Något som jag egentligen inte skulle tacka nej till. Faktum är att jag skulle tacka ja.

Jag kommer åtminstone vara rätt så jäkla bevandrad i köket när allt är över. I tvätten också för den delen. Och i strykningen, gräsklippningen, snöskottandet, städningen, handlandet...jag kommer praktiskt taget förvandlas till en fullfjädrad hemmafru. Med en touch av Ernst Kirchsteiger. Herre min Jesus vad populär jag kommer att bli på krogen när jag berättar om mina bravader. Jag kan redan nu se hur alla stridspiloter, Idol-stjärnor, halvkriminella iranier och Stureplansprofiler med bakåtslickat hår kryper ut med svansarna mellan benen av min blotta uppenbarelse.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Helt klart kommer de glittra i tjejers ögon om dom får höra att du gör allt de där hemma.. Inte just för att du gör de utan för att du gör de för din mamma som inte kan/får göra sånt på ett bra tag. Är själv nyop i ryggen endast 27 år gammal. O tar mig lite halvdant fram mellan soffa o kök. O inte en jävel hjälper mig här hemma fast ja inte får göra ett jäkla skit själv egentligen. Så du e en riktigt guldgosse du som redan nu inser att mamma sen behöver hjälp..

jonas sa...

Om sanningen ska fram så skulle det knappast bli så mycket gjort annars. Men jag står nog ut ett tag till, det är ju ingen evighet det handlar om. Jag får se till att göra revolt efteråt. Typ börja röka gräs, sniffa koks och sticka utomlands.

Tråkigt att höra förresten, att ha en trasig rygg är ingen drömsits direkt.