augusti 13, 2007

Min joggingrunda

























Nu vet ni var jag håller till. Göm er i buskarna och anfall mig med knivar. Ni har sisådär 4-5 försök varje vecka. Men var försiktiga så att ingen kommer till skada.

Bra musik att jogga till:

Dr. Dre/Eminem - Forget About Dre
Fear Factory - Edge Crusher
Hatebreed - Another Day, Another Vendetta
In Flames - Embody The Invisible
Marilyn Manson - The Fight Song
Megadeath - High Speed Dirt
Metallica - Die, Die My Darling
Oomph - Augen Auf!
Sepultura - Roots Bloody Roots
Skindred - Bruises
Slipknot - The Blister Exists
System Of A Down - Shimmy

Ordet jogga låter förresten ganska feminint. Det måste vara uppfunnet av en kvinna. En kvinna som inte orkade röra benen i den takt som krävs för att det ska räknas som att hon springer. Därför uppfann hon ordet jogga som egentligen var en maskering av hennes otillräcklighet. Till råga på allt har det blivit en mode- och hälsonyck vilket gör att det är fullständigt accepterat att jogga. Och det är ju tur för mig.

4 kommentarer:

hatcho sa...

Bra Jonas! Kuta på! Efter din joggaordet-härledning, så kan det komma morrande tigrinnor efter dig!
Har du förresten kollat miss KYD:s blogg? Jag mös (myste?) i flera timmar, medan jag läste den och alla snärtiga kommentarer. I din anda, trots att det är en MISS!
http://mskeepyourdistance.blogspot.com/
Rekommenderas! Hälsar hatcho

jonas sa...

Haha, det har du förstås rätt i. Och värre kommer det att bli när jag har skrivit ner mina tankar om idoldyrkan, intressen och förhållandet mellan biologi och patriarkat.

Jepp, jag har faktiskt besökt den ett par gånger, mycket underhållande som sagt.

Anonym sa...

Jonas minns när du nästan dog i spåret :p

jonas sa...

Tss, det var en ren överlevnadsmanöver för att inte locka dit några björnar. Björnar vill ha en utmaning i sin jakt och därför låtsades jag vara trött och sliten. Jag räddade praktiskt taget livet på oss!