juli 20, 2007

Jag som säljare

Det finns många jobb där ute, speciellt som säljare och kundservicenisse. Dessa jobb är dock inte skapta för mig. Jag är en stammare, fast ganska selektiv. I situationer där det finns upplevda förväntningar av högre grad blir det oftast pannkaka av allt. När tankarna har kommit in på fel bana handlar det mer om att uthärda än att försöka vända på tankarna, det går bara inte. Därför skulle ett telefonjobb passa mig mindre bra.

En tänkbar konversation i ett patetiskt försökt att sälja abonnemang till mobiltelefoner:

-Hh...hhej, uursäkta, du råkar inte vara inntt..intresssserad av eeeett mmmobiltelefonaaabonnemang?
-Vafan säger du, ett lavemang?
-Nnneej, aaaalltså, eeett mmmoobbiilttt...
-*klick*
-...telefonabonnemang! Hallå? Skit också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Läste härförleden i en tidning om en person som ringt upp sin teleoperatör och blev hånad för att han stammade i luren.Efteråt förnekade telebolaget hela händelsen.Hur djävla korkade kan folk bli på en skala från ett till tio !?.Förmodligen elva då.

Ha det gott.

SideShow Surfer

jonas sa...

Mjo jag har varit med om det när jag ringt till ett försäkringsbolag men det känns inte som att det är värt att bry sig. Bevisen är ju något knapphändiga.

Tack detsamma.