juli 24, 2007

Min far är självmordsbenägen





Jag har börjat övningsköra nu igen. Förra gången rann det ut i sanden. Min enda motivation är att ta körkort före min bror som är sex år äldre. För honom har det också runnit ut i sanden ett par gånger. Efter att ha kört i sisådär en halvtimme sammanlagt, med ett avbrott, tycker min far att vore en bra idé att köra ut på stora vägen så att jag får köra lite fortare. Fortare. Jag kan inte ens växla ordentligt och har ingen som helst koll på bakomvarande bilar. Inte framförvarande bilar heller för den delen. Och han vill att jag ska köra fortare. Antingen är han självmordsbenägen eller så har mina föräldrar tecknat en ofantligt hög livförsäkring på mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul, idag var det mkt att läsa hos dig!
Att övningsköra med föräldrar är kanske inte det optimala. (... men körskolan är dyr!)

jonas sa...

Haha ja, men det blir som sagt lite för dyrt att köra från scrath med körskolan. Får nog lugna ner med mig skrivandet nu, det var inte riktigt tänkt att det skulle bli så mycket...och så ofta.

Andrea sa...

Läste ditt briljanta sommarprat på lunarstorm, besökte denna sidan, och nu är jag hooked. Känn dig bokmärkt, grabben ;)

jonas sa...

Ohh, jag känner mig hedrad nu. Och bokmärkt. Eslöv förknippar jag alltid med Nile City :)